خورشت ارومیه



خیلی وقت بود که میخواستم این خورشت رو تهیه کنم 
ولی هر بار بعللی عقب میفتاد و چیز دیگه جاش رو میگرفت و آنقدر طول کشید که به زمستون رسیدیم و ساعت طولانی شبش , طبق معمول ما رو به مشکل عکاسی مواجه کرد :/
ولی خوب کاریش نمیشه کرد , تو کشوری که آفتاب یکی از معجزاتش هست , باید دست به عصا راه رفت :))
این خورشت که متعلق به شهر ارومیه هست , و وجود لوبیا چیتی گزینه خوبی واسه من و خانواده بود 
چون توی حبوبات , بیشتر به این لوبیا تمایل داریم و یقینا واسه لعاب خوبی هم که میده , طعم و چهره این غذا رو ۲ چندان میکنه 
و اما برای آماده کردن این خورشت سنتی باید بدین گونه پیش رفت ^_^

مواد لازم :
گوشت ۲۵۰ گرم 
بادمجان ۲ عدد سرخ کرده 
سیبزمینی سرخ شده به میزان دلخواه 
لوبیا چیتی ۱ پیمانه 
گوجه فرنگی سرخ شده ۱ تا ۲ عدد 
رب گوجه ۱ قاشق پر 
پیاز ۱ عدد 
غوره  یا آبغوره , به میزان دلخواه 
نمک , فلفل , زردچوبه 

طرز تهیه :
پیازها رو خلال کنید و تفت بدید 
لوبیایی که از شب قبل خیس کردید , بهش اضافه کنید ..... همراه با گوشت و رب و مقداری آب 
و بهش وقت بدید که با حرارت کم مواد پخته شه 
یقینا غوره و آبغوره رو فراموش نکنید 
در خاتمه بهش گوجه ها و بادمجان رو اضافه کنید و زمان سرو کردن سیبزمینی سرخ کرده رو هم روی مواد دیگه قرار بدید 
نوش جان , گیلدا 







Kommentare

  1. خیلی ترکیبات جالبی داره و مطمئنم خیلی خوشمزست . دستون درد نکنه و نوش جان
    ممنون که غذاهای شهرهای مختلف رو معرفی می کنید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون
      لطف داری عزیزم <3
      :***

      Löschen
  2. حالا یعنی شب بود این غذا بدرنگ و بد قیافه شده یعنی اگه روز بود معجزه میشد ببین قبول کن غذاهات بدقیافه و بدرنگ هستش و حتما بدمزه هم هستش حالا هربار سعی میکنی که با چند تا لوبیا و بادمجون یک چیزی سر هم کنی گوشتش را هم بهتره به حساب مواد اولیه نیاریم حالا اسم خودت را کاوشگر بذار یعنی واقعا این غذا را اخر شب درست کردی وبدون عذاب وجدان خوردی من اگر به جات بودم لبام را با نخ و سوزن میدوختم وتا چند ماه نه غذا درست میکردم و نه به غذا فکر میکردم کمی به فکر سلامتیت هم باش و کمی کاوشگری در این راه به خرج بده ودر کل خوردن را فک بگیر

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. من مثل شما بی ادب نیستم و ادب رو به جا میارم و اول سلام میکنم
      میتونم متوجه باشم که با توجه به این نفرتی که تو مغز و وجودتون نسبت به دیگران و حتی شاید به خودتون هست , نتونید , بیان مطلبتون رو با یک سلام ساده شروع کنید :)
      و واقعا متاسفم که انقدر ناآگاهانه صحبت میکنید و حتی به خودتون این زحمت رو ندادید که ببینید این غذا جزو سر هم کرده های من و کاوشکری های منه ..... یا واقعا وجود داره !!! و یا شاید تفاوت اینها رو نمیدونید !!!
      شما رو میسپارم به همون دوستان ارومیه عزیز , که میدونم به خوبی میتونن جوابتون رو بدن :)))
      تا زمانی که افراد ابلهی مثل شما وجود دارن و من میتونم با چند تا عکس و نوشته و گفتار , مغز کوچکتون رو قلقلک بدم و کنترل رو از دست شما بگیرم و آمار وبلاگم رو بالا ببرم ...... چرا از این کار صرفنظر کنم و لب و دهنم رو بدوزم و از کارم دست بردارم ؟؟ !! :))))
      تازه کلی هم اشپاس داره برام :D
      براتون سلامتی آرزو میکنم ^_^

      Löschen
  3. یکی از بهترین خورشهایی هست که درست میکنم ، عاالیه ، دست گلت درد نکنه گلی خانوم ما :**

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم , ما هم خیلی دوست داشتیم
      :**

      Löschen
  4. عالی گیلدا جون
    من دوباره برگشتم :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام مریم جون , خوبی عزیزم ؟؟
      کجایی خانومی ؟ß کم پیدا بودی ؟؟

      Löschen
  5. سلام گیلدا جون بازم ممنون مث همیشه عالی هستی گلم کیف میکنم میام تووی وبلاگت

    AntwortenLöschen
  6. گیدا جون ممنون بابت دستورهای عالیت کارت حرف نداره خانمی کیف میکنم میام توی وبلاگت

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام آتوسا جان , عزیزم ممنونم بابت حسن نظرت عزیزم
      خوشحالم که میتونم کمکی باشم ^_^

      Löschen
  7. عزیزم غذاهات همه خوب و عالی‌ هستن. من خیلی‌ از هنر تو استفاده کردم و لذت بردم. دستت درد نکنه، خسته نباشی‌. شهره هستم از هلند

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام شهره جون , و ممنون از لطف و توجهت عزیزم
      شاد و پیروز باشید ^_^

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts