شیرینی ۲ رنگ با گردو





امسال خیلی وقتم محدود بود , آخر سالی کلی سفارش و کلی کارهای بیرون از خونه و داخل خونه منو حصار کرده بود 
همین موجب شد که , واسه خیلی از کارهام وقت کم بیارم
همیشه این موقع سال کلی شیرینی واسه خودم و دوستان آلمانییم میپختم و هدیه میدادم , ولی امسال اصلا وقت نکردم :/
تا چند روز پیش که این شیرینی ۲ رنگ رو تهیه کردم
البته  قبلا هم ۲ تا شرینی دو رنگ دیگه تهیه کرده بودم که یکی حلقه ای هست و اینجا میتونید ببینید
و دیگری چهارخانه  هست و اینجا میتونید تماشا کنید
اما در مورد خمیر این شیرینی بگم که به روش Mürbteig تهیه میشه , به این صورت  که اولا خمیر باید خنک باشه
و باید با انگشتان دست تیکه های کره رو که اضافه کردیم هم بزنیم
و اصولا ارد رو گود میکنن و مواد رو وسط  ارد اضافه کرده و مراحل هم زدن رو انجام میدن
دقیقا مثل خمیر ۱۰۰۰ لا که طرز تهیه اش رو میتونید اینجا مشاهده کنید
متاسفانه معادل فارسی این روش رو نمیدونم :)
مطلب دیگه اینکه این شیرینی بسیار کم شیرین هست و خود من شخصا شیرینی و دسرهای کم شیرین رو دوست دارم ولی اگه مایل بودید شیرینتر باشه میتونید حدود ۱۰ گرم دیگه شکر اضافه کنید


و اما مواد لازم :
ارد ۲۵۰ گرم
نمک , کمی
کره ۱۲۵ گرم
شکر ۸۰ گرم
وانیل ۱ قاشق ( ۱ پاکت )
زرده تخم مرغ ۲ عدد
پودر کاکائو ۱۵ گرم
گردو خرد شده و تفت داده به میزان لازم
۲ قاشق شیر

طرز تهیه :
ارد و نمک را داخل ظرفی ریخته و مخلوط کنید
شکر , زردها و  وانیل را مخلوط کرده و خوب بزنید و ارد را گود کرده و وسط ارد بریزید
کره را قطعه قطعه کرده و به مواد اضافه کنید و با نوک انگشت , خمیر رو مخلوط کنید تا خمیر یکدست و نرمی به دستتون بیاد
خمیر رو به ۲ قسمت مساوی  تقسیم کنید و پودر کاکائو رو با شیر مخلوط کنید و به یکی از خمیرها اضافه کنید
 و اونها رو داخل نایلون به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار بدید
تو این شیرینی هر چه لایه ها بیشتر باشه , شکل زیباتری داره , من از ۶ لایه استفاده کردم
میتونید از همون ابتدا خمیرتون رو باز تقسیم کنید و هر خمیر رو به صورت کشیده و باریک پهن کنید
من اینکار رو با وردنه مخصوص فوندات کردم , چون ۲ طرفش واشری برای یک اندازه صاف کردن داره
سعی کنید خمیرهاتون  رو , روی نایلون باز کنید تا بدین وسیله بهتر بتونید اونها رو جابجا کنید و روی همدیگه قرار بدید
گوشهای اضافه خمیر رو هم با چاقو بزنید تا بتونید از اضافات اون هم استفاده کنید
حالا روی لایه اولی که باز کردید کمی گردو بپاشید و خمیر دوم رو , که رنگ متفاوت داره , با کمک نایلون زیرش , روی خمیر اول قرار بدید


کمی با دست فشار بدید تا خمیر به هم بچسبه , بعد میتونید جاهای خالی که گردو نداره رو هم مشاهده کنید , که بهتره سعی  کنید همونجا ها رو با گردو دوباره پر کنید و این کار رو تا آخرین خمیر انجام بدید
و در آخر باز کمی به خمیر فشار بیارید تا خوب بهم بچسبن
حالا با همون نایلون اولی کل شیرین رو بپچیید و به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار بدید , اینکار واسه اینه که بتونید براحتی بهش برش بدید و سرمای  لازم رو هم به خمیر  بدید
فر خودتون رو با حرارت ۱۸۰ درجه گرم کنید و شیرینی رو لایه لایه برش بدید و توی سینی فر قرار بدید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه , بزارید تا بپزه
شیرینی شما حاضره که بعد از خنک شدن از سینی  جدا کنید و  با یک چای یا قهوه تازه دم , میل کنید  ^_^
نوش جان , گیلدا














Kommentare

Beliebte Posts