قطاب نخودچی


 

فکر کنم کمتر کسی باشه که از قطاب خوشش نیاد , بخصوص که مواد تشکیل دهنده اون قطاب نخودچی بخواد باشه 

عزیزانی که مدت طولانی با صفحات و دستورات من هستند , حتما میدونند که من بینهایت از شیرینی های ترکیبی با ارد نخودچی , خوشم میاد ....اصلا به نخود و نخودچی ارادت خاصی دارم 

این دستور متعلق به خانوم مانی سویتلند در اینستاگرام  هست که ازشون بابت این دستور تشکر میکنم 

مواد لازم خمیر 

روغن جامد ۷۵ گرم 

پودر قند ۹۰ گرم 

تخم مرغ ۳۰ گرم 

ماست ۶۰ گرم 

ارد ۱۰۰ گرم 

ارد نخودچی ۱۰۰ گرم 

وانیل ۱/۴ قاشق چایی خوری 


مواد میانی 

گردو ۱۰۰ گرم 

پودر قند ۸۰ گرم 

پودر هل ۱ قاشق چای خوری 

عرق بهار نارنج یا گلاب ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری 

تمامی مواد رو با هم مخلوط کنید , تا به صورت خمیری بشه 


برای شروع  کار روغن جامد رو بزنید تا نرم  شه و پودر قند رو اضافه کنید و خوب هم زده تا پوک شه 

تخم مرغ رو اول داخل ظرفی با چنگال بزنید و بعد وزن کنید و همراه وانیل اضافه کنید و کمی به زدن ادامه بدید 

آردها رو اول خوب الک کنید و بعد به مواد قبلی اضافه کنید , دقت کنید که شاید ارد گفته شده , مقدارش زیاد باشه , پس چند قاشق آخر رو با دقت اضافه کنید 

خمیرتون نباید خشک باشه و وقتی که گلوله میکنید , ترک نخوره 

خانوم مانی قید کردن که خمیر احتیاج به استراحت نداره , ولی نظر شخصی خودم اینه که انواع خمیر با پودر نخودچی بهتره که حداقل ۳۰ دقیقه استراحت کنند 

از خمیر گلوله هایی تهیه کنید  و کمی گودش کنید , از مواد میانی داخلش قرار بدید و به شکل دلخواه در بیارید یا به صورت قطابهای سنتی , یا گرد کنید و مهر بزنید 

قطابها رو داخل فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم شده  ( برقی ۱۵۰ ) به مدت ۱۵ تا ۲۰ دفیقه قرار بدید , دقت کنید که شیرینها تغییر رنگ ندن 

نوش جان , گیلدا 



Kommentare

Beliebte Posts