سالاد اختاپوس




خیلی وقت بود که میخواستم مزه اختاپوس دریایی رو امتحان کنم
و از هر کسی طرز تهیه اش رو میپرسیدم بخاطر شکل ظاهرش که کمی عجیب و غریبه :)) بطور کل اطلاعی ازش نداشتن
البته حق هم داشتن , و باید گفت که اگه کمی برای سرو این موجود دریایی بی دقتی بشه , شکل ظاهرش همه رو ی قدم به عقب میکشونه :))
این بود که باز دست به دامن نت شدم تا بتونم کارم رو پیش ببرم
اول از همه باید بگم که پخت این جانور یا ماهی یا موجود دریای ( هر چی دوست دارید صداش کنید ) کمی قلق داره
یعنی اینکه باید بدونید از کدوم قسمتش استفاده کنید و کدوم قسمت رو دور برزید
و یا اینکه پختش چیزی حدود ۳ تا ۴ ساعت وقت احتیاج داره
و بعضی هاشون ی لایه پوستی تیره داره که باید بعد از پخت جدا شه
این بود که بهتر دیدم از پخته شده و بسته بندی و حاضریش که تو فروشگاه ها هست استفاده کنم :))) خیلی راحت :))


اینکه شما بعد از تهیه به چه صورت استفاده کنید , میل شخصی خودتون هست
ولی من صلاح دیدم که برشهای نازکی بهش بدم و به صورت ورقه ورقه برش بدم
حالا به این صورت بهتر میشه تو سالاد ازش استفاده کرد و دید زیباتری داره
ولی اگر مایل بودید تو پلو مخلوط استفاده کنید , تیکه ای هم ایده مناسبی هست :)
و اما سالادی که من تهیه کردم , مخلوطی از عدس پخته , که میتونه عدس معمولی یا قرمز باشه
و مقداری مارچوبه سبز پخته همراه با کمی برگ سبز پیازچه , کمی جعفری ساتوری شده , و تربچه و هویج خام خرد شده هست
که مخلوط این مواد رو با آب لیمو و روغن زیتون و نمک و فلفل و پودر  پاپریکای دودی مخلوط کردم و روش ریختم
ولااا  سالاد ما آماده است :))
نوش جان , گیلدا



Kommentare

Beliebte Posts