کلمپه - کرمان




وقتی که کوچیک بودم اصولا برنامه مسافرت تو , تابستانها و تعطیلات عیدمون به راه بود
این بود که اکثر شهرهای ایران رو دیده بودم
و از جمله کرمان و شیرینی معروفش که همین کلمپه های نقشدار بود 


همون زمان هم اولین چیزی که منو مشغول خودش کرده بود این بود که چجوری این نقش و نگارها رو , روش به وجود آوردن
ولی متاسفانه اصلا از طعمش خوشم نیومد
و از اونجایی که به خودم این شانس رو دادم تا دوباره امتحان کنم تا شاید خوشم بیاد ..... ولی ..... باز با اولین گاز زدن , تصمیم گرفتم کنار بزارم 


از اون موقع تا به همین یک ماه قبل دیگه هیچوقت نه خوردم و نه تمایلی به تهیه اش داشتم
ولی از اونجایی که همیشه در کنار شیرینی هایی که با دست کلی کار رو میشه , و همیشه منو تحریک به تهیه اش میکنه .... این بود که تصمیم گرفتم خودم دست بکار بشم تا شاید به نتیجه مطلوب برسم
ولی کاملا با احتیاط , که مبادا مجبور بشم برای آخرین و اولین بارم باشه 
الان که خودم تهیه کردم به این نتیجه رسیدم .... وجود ادویه داخل فلونگ این شیرینی میتونه خیلی رو طعم و مزه اش تاثیر داشته باشه و باز متوجه شدم بخاطر وجود بیش از اندازه میخک یا جوز هندی بوده که دیگه هیچوقت سراغش نرفتم
به هر حال الان دیگه این شیرینی ها رو با لذت تهیه میکنم و با جرات میتونم بگم که تو این مدت کوتاه بیشتر از ۵ یا ۶ بار تهیه کردم :)))
گیلدا 



Kommentare

Beliebte Posts