سبزی پلو سمنانی



اون روز که خورشت سمنانی رو تو پیج گذاشتم , یکی از دوستان زیرش از سبزی پلو سمنانی  صحبت کرد 
منو حسابی به فکر فرو برد که این پلو چی میتونه باشه 
ازشون خواهش کردم که در موردش توضیح بدن و اینجور که دوست عزیزمون گفتن چیزی شبیه به ته چین هست 
ایشون میگفتن که موادی رو که ذکر میکنم مرحله مرحله مابین برنج قرار میدیم و دم میکنیم 
این بود که من از گفته های ایشون و تمایل شخصی خودم , این پلوی لذیذ رو تهیه کردم 
در وحله  اول آدم با شنیدن نام این پلو  فکر میکنه که مثل سبزی پلوهای متداول هست , ولی بعد که طرز تهیه رو داشته باشید میبینید که چیزی بر خلاف فکرتون هست 


مواد لازم برای ۲ نفر :
گوشت گوسفند قیمه ای ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم ( که من از گوشت بوقلمون استفاده کردم )
لوبیا چشم بلبلی ۱ استکان 
عدس ۱ استکان 
سبزی پلو , به میزان لازم ( اصولا از سبزیجات معطر حتما استفاده میشه )
سیر ۳ تا ۴ حبه 
پودر زیره ۱ قاشق چایی خوری ( که این ادویه خواست شخصی خودم بود )
سیبزمینی , بادمجان - در صورت تمایل به میزان لازم 
پیاز ۱ عدد 
نمک , فلفل , زردچوبه 
برنج آبکش  به میزان ۲ نفر


طرز تهیه :
اول از همه عدس و پیاز رو جداگانه پختم که رنگشون برنج رو خراب نکنه 
پیاز رو خلال کردم و گوشت قرمه شده رو بهش اضافه کردم و تفت دادم بزارید که گوشت در این مرحله نیم پز شه 
و در آخر بهش ادویه های لازم و سیر له شده رو اضافه کردم , البته میتونید سیر رو لابلای برنج هم اضافه کنید ولی من تو این مرحله اضافه کردم 
برنج آبکش رو با لوبیا و عدس و همینجور مواد گوشتی و سبزی تازه پلویی ( سبزی خشک هم میشه ) مخلوط کردم و واسه ته دیگ هم سیبزمینی گذاشتم 
* تا اینجا مرحله ای بود که من انجام دادم 
ولی تو دستوری که دوست عزیزمون گفتن , این مراحل رو مرحله به مرحله انجام میدیم , یعنی یک لایه از سیبزمینی , یک لایه از گوشت , یک لایه از حبوبات , یک لایه از بادمجان سرخ شده و تا ........ آخر
و از قرار معلوم در مناطقی گوشت رو تو ماست و زعفران ۱ شب تا روز میخوابانن و بعد لابلای برنج میزارن 
بعد از چیدمان اونها  , باید بزارید که برنج حسابی با حرارت کم دم بکشه و گوشتهای نیم پز مغز پخت بشن 
اونوقت دیگه غذای لذیذ شما آماده میل کردن با ترشی یا ماست هست 
نوش جان , گیلدا 






Kommentare

  1. وای این خیلی جالب و متفاوت بود گیلدا جون ، حتما باید امتحانش کنم .
    دستتون درد نکنه و نوش جان
    ممنون که مارو با خوراکی های متنوع کشور آشنا می کنید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون , بله کاملا متفاوت بود و همینجور لذیذ
      جاتون خالی عزیزم

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts