مربای توتفرنگی



میدونید دیگه ه ه ه تابستونه و بنده دارم خودمو خفه میکنم با این مرباها :))))
خوب چه کنیم ، الان فصلشه دیگه میره تا تابستان دیگه و تا سال دیگه کی هست و کی نیست :)
بگذریم .......
اینجا مربای توتفرنگی رو میبینید که باز به صورت کامل پخته شده و داستان مارمالاد و مربای کامل رو تو مربای آلبالو براتون توضیح داده بودم 

دستور کار هم خیلی راحته 
توتفرنگی ها رو شستم و تمیز کردم و برگهای سبزش رو گرفتم 
واسه این مرباها به ازای وزن توتفرنگی ، لابلای اونها شکر ریختم و بیشتر از ٣ تا ٤ ساعت گذاشتم تا آب توتفرنگی ها بیرون بیاد ، اگه ٢٠ تا ٣٠ گرم هم کمتر شکر استفاده کنید مشکلی پیش نمیاد 
همونجور هم که قبلا گفتم واسه اینجور مرباها که خودشون عطر و بو دارند از چیزهای جانبی استفاده نمیکنم و فقط پوست لیمو توش میریزم 


انقدر میزارم بجوشه که شربتش کمی قوام بیاد و به دانه های ریز بیوفته
اینکه چه ظرفی هم مناسب پختن هست میتونید تو این پست ببینید  
تو این زمان ٢ قاشق آبلیمو و ٣ تا ٤ قاشق شکر ژلاتینی اضافه میکنم 
بعد از کمی جوش دوباره به همون صورت که داغ هست داخل شیشه های میریزم و سرشون رو محکم میبندم
من با این متد تا به حال مرباهم کپک نزده , ولی اگه باز این کار رو کردید و دیدید کپک میزنه به محض  بستن درش اونو سر و ته کنید و تا خنک شدن شیشه ها به همون صورت بزارید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این مربا  با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 







Kommentare

  1. عجب مربای خوشمزه ایی ... منم از این کارا زیاد انجام می دم تابستون... :D

    AntwortenLöschen
  2. دیگه چه کنیم دیگه پگاه جون ، تابستون فصل ، کار و فعالیت ماست دیگه
    :))))))))

    AntwortenLöschen
  3. وای گبلدا جون ،چقدر هم خوشرنگ و هوس انگیزه .من هیچ مربایی رو به اندازه ی مربای توت فرنگی خونگی دوست ندارم ،دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
  4. ممنون عزیزم
    من هم مربا و توت و گل رو خیلی دوست دارم ، ولی این سری که آلبالو درست کردم ، منو حسابی مدهوش خودش کرد
    شاید واسه اینکه چندین و چند سال بود که نخورده بودم :))

    AntwortenLöschen
  5. خیلی عالی شده و حتما خوشمزه است ..بصورت درسته خیلی زیباست
    ولی تو خونه ما همون صبحونه اول توتهاش خورده میشه و دوسه روز بعدش باید بدون توت باشه...نوش جونتون ..دستت هم درد نکنه.♥

    AntwortenLöschen
  6. مرسی عزیزم
    حقا باشماست ، اصلا مربای آلبالو و توت همیجوره ، من هم با بقیه آبش شربت درست میکنم
    :))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts