پنکیک - Phankuchen



خیلی وقت بود که میخواستم پنکیک رو تهیه کنم ولی به قول یکی از دوستان دستورات متفاوتی دیدم که اونچیزی که میخواستم نمیشد
تا اینکه تو یکی از وبلاگهای آلمانی این دستور رو پیدا کردم ، که بنظرم خیلی خوب شد
البته من اینو با یک نوع توت با نام Himberr تهیه کردم ، و به خاطر همین اون سمتی که توت قرار گرفته به این صورتی که میبینید سرخ شد
ولی در کل خمیر بعد از پخت یک دست بود و همینجور کاملا پف کرده 
شما میتونید از میوهای دیگه مثل سیب یا توت فرنگی  ، یا گلابی ....استفاده کنید یا اصلا هیچکدوم
پنکیک رو معمولا با هر چیزی میشه سرو  کرد ، هم با بستنی و غیره ,  جای دسر
هم با سوسیس و غیره ، جای پیش غذا
مثلا پسر من عاشق اینه  که روش نوتلا بماله و میل کنه :)))
خود من دوست دارم همراه  مربا مثل همین عکسی که میبینید با مربا کام کوات بخورم 

مواد لازم :
آرد ۱۵۰ گرم
شکر ۲ قاشق
جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
پیکینگ پادر ۱ قاشق  چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۲۰۰ میل
روغن مایع ۳ قاشق 

طرز تهیه :
شیر ، تخم مرغ ، روغن ، شکر را داخل ظرفی که بهتره به صورت پارچ باشه ، خوب مخلوط میکنیم 



سپس مواد خشک رو به صورت الک کرده اضافه کرده و باز مخلوط رو خوب میزنیم تا گلوله گلوله نباشد


تابه را گرم کرده و مقدارکمی  روغن ریخته ، مقداری از خمیر داخل تابه ریخته ، اگر مایل به ریختن میوه بودید ، در همین مرحله باید اضافه کنید




یک طرف که برشته شد با دقت همراه با یک کفگیر بزرگ برگردانید تا سمت دیگه هم برشته شود
سعی کنید با حرارت کم اینکار رو انجام بدید
نوش جان ، گیلدا

















Kommentare

  1. وای‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی گیلدا جون خیلی‌ خوشمزه به نظر میرسه . خیلی‌ هم عکس‌های که گرفتی قشنگ شده . نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  2. مرسی نازنینم م م م :))

    AntwortenLöschen
  3. خیلی خوشمزه به نظر میاد
    به انگلیسی به این توتها میگن راز بری خیلی دوست دارم من

    AntwortenLöschen
  4. ها ها چه تفاوت نامی ی ی .... من عاشقشم ، چون ترشه :)))

    AntwortenLöschen
  5. من پنکیک درست کردم فقط توی ماهیتابه روغن ریختم اونم خیلی کم ولی همه میگفتن خیلی چرب و چیلی و سنگینه ! این یکی توی موادشم روغن داره !!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله دوست ناشناس ، تو موادش ٣ قاشق روغن داره
      ولی یقین دارم که این ٣ قاشق کرپ شما رو نمیتونه اونجور که شما میگید چرب کرده باشه
      با اینکه من توی ماهی تابه روغن زیاد ریختم اونجور که شما میگید باز هم چرب نشد
      میتونید دفعه بعد فقط با دستمال تابه رو چرب کنی د، چون من احتمال میدم که تابه زیاد چرب بوده

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts