تهیه پاستای تازه


راست میگند که هر چیزی تازه اش خیلی خوشمزهتره
واسه اولین بار دست به ساختن پاستا  زدم :)) خیلی تجربه خوبی بود ، و با طعمی کاملا متفاوت و خوب
خیلی از مردم ایتالیا هنوز هم خودشون داخل منزل نودل یا پاستا رو تهیه میکنند ، که اگه اینکار رو انجام بدید میبینید که کار سختی هم نیست
البته وجود دستگاهای مخصوص  خیلی تو کارتون واجبه ، ولی بدون اون هم امکانش هست
شما میتونید با این دستوری که براتون مینویسم ، پاستاهایی به رنگ سبز یا قرمز هم تهیه کنید
رنگ سبز رو با پوره اسفناج و قرمز رو با پوره فلفل دلمه کبابی شده
و اما روش کار

مواد لازم : برای ۲ نفر
تخم مرغ ۱  عدد
آرد سمولینا ۱/۵ قاشق
نمک ۱ قاشق چایی خوری
روغن زیتون یا مایع ۲ قاشق
آرد به میزان معمولی

طرز تهیه :
قبل از هر چیز بگم که وجود آرد سمولینا به خاطر بهتر شدن رنگ پاستاها و همینجور به خاطر بافت بهترش موقع پخت واجبه
من از آرد سمولینا ذرت  استفاده کردم 


برای شروع کار تخم مرغ را همراه با روغن زیتون ، نمک خوب میکس کرده


در همان حالت میکس آرد سمولینا را اضافه کنید ، از اینجا به بعد ۱ قاشق ۱ قاشق  آرد سفید معمولی  رو اضافه کنید 


باید آنقدر آرد اضافه بشه که خمیرتون مثل گلوله بشه ، و کمی سفت
اگه فکر میکنید که دستگاه میکس شما به اندازه کافی قدرت نداره بقیه کار رو با دست انجام بدید ، سعی  کنید به خوبی خمیر  رو ورز بدید


روی صفحه صافی مقداری آرد ریخته و خمیر رو با وردنه باز کنید اگر خمیر به درازا باز شود وبرای برش بهتر میباشد ، من خمیر رو دالبری برش دادم
ولی اگه شما مایل بودید میتونید ساده ببرید  . خمیر رو مثل کاغذ تا کنید و لابلای هر تا مقداری  آرد بپاشد تا به هم نچسبه
و با کمک یک چاقوی تیز به اندازه دلخواه و به صورت رشته ای ببرید .


خمیرهای برش داده را با آرد خوب مخلوط کنید تا به هم نچسبند


اگر بعد از برش مایل به پخت آنها هستید میتونید به همان صورت بذارید تا آب با کمی نمک و روغن به جوش بیاد و داخلشون بندازید
ولی اگر مایل هستید  چند ساعت بعد اینکار رو انجام بدید بهتره که رشته ها رو پهن  کنید تا به همان صورت خشک بشه و خرد نشه


یادتون باشه چون رشته ها تازه هستند ، احتیاج زیادی به پخت ندارند ، و چیزی حدود ۵ دقیقه میتونه کافی باشه
سپس رشتهها رو آبکش کنید و با مقداری کره تفت کوتاه بدید و با سوس مورد علاقه میل کنید
نوش جان ، گیلدا











Kommentare

  1. باید مزه اش خیلی متفاوت با ماکارونی خشک باشه. خیلی عالیه. من همیشه در زندگیم منتظر روزی بودم که از این دستگاههای پاستاساز بخرم و باها ش لازانیا وپاستا درست کنم. هی تو وبلاگای فرانسوی می بینم و دلم می خواد. نگرانم با دست درست کنم خیلی کلفت باشه و اونوقت نه خودم دوست دارم نه همسری. خلاصه که دست شما درد نکنه ....شاید با دیدن پست تو شحاعت درست کردنش با وردنه رو پیدا کنم!!!!!!!!!!!!ا

    AntwortenLöschen
  2. هئّ وای من گیلدا جون . عالییییییییییه . خیلی‌ تجربه جالبی هست . عالییییییییییه

    AntwortenLöschen
  3. افسانه جون امتحان کن ، تجربه خوبیه عزیزم
    واقعا مزه متفاوتی داشت ، جوری که پسرم ترجیح داد اینو بخوره جای اون آماده ها :)))

    AntwortenLöschen
  4. مرسی عارفه جونی ی ی :))))

    AntwortenLöschen
  5. عاااااااالیه استاد گیلدا جون

    AntwortenLöschen
  6. بابا لیلا جون لوسم نکن دیگه ه ه :))))))

    AntwortenLöschen
  7. به به بابا دستت درد نکنه .اگه ما برای تولید انبوه بخوایم قبول می کنید با هم درست کنیم.من عصر تا آمدم برات پیغام بزارم اینترنتم قطع شد ببخشی کدبانو جان.عالی عالی عالی.

    AntwortenLöschen
  8. نسرین جون کلی از حرفت خندیدم :)))))
    مرسی عزیزم فدات شم
    خودت رو نگران کامنت گذاشتن نکن نازنین ، من اینو متوجه هستم که همه به طریقی گرفتار هستند
    ممنونم ازت

    AntwortenLöschen
  9. Gilda jun salam, daste goletun dard nakone, ye soal! Mishe az arde semoule gandom estefade kard?

    AntwortenLöschen
  10. نگین نازنین , من خودم تا به حال اینکار رو نکردم ولی فکر کنم بشه
    چون مهم اینه که اون حالت زبری در ارد باشه تا بافتش رو تغییر بده

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts