کوکی پودینگی




چند روز پیش که داشتم کمی مواد غذایی رو مرتب میکردم , چشمم به پاکتهای پودینگ دکتر اتکا افتاد که چند روزی دیگه به اعتبارش مونده بود :/
از اونجایی که کلا با دور ریختن مواد غذایی ,  مخالف هستم , ی گوشه گذاشتم تا ببینم باهاش چکار میتونم بکنم
این بود که تو نت گشتم و این کوکی های خوشمزه و بدون تخم مرغ رو پیدا کردم
همونجور که میدونید این سری از کوکی ها که بدون تخم مرغ تهیه میشن جز شرت بردها هستن و خیلی ترد و متفاوتتر از کوکی های تخم مرغ دار هستن
البته من تو دستور کمی دست بردم و اینی شد که مشاهده میکنید
* شما میتونید از طعم دهنده های مختلف تو این کوکی استفاده کنید , مثل وانیل و پوست لیمو یا پرتقال
* میتونید از هر مهر و شکلی که دوست دارید روی کوکی ها نقش بندازید
* این کوکی ها اگه تو ظرفهای سر بسته قرار بگیره , میشه تا مدت زیاد ازشون استفاده کرد , هر چند که این مقدار که مینویسم , تعدادش کمه و شما رو وسوسه میکنه که زودتر تمامش کنید :)))
* میتونید برای روی شیرنی از هر موردی مثل کنجد و پسته و بادام و .... استفاده کنید



مواد لازم :
ارد ۱۶۰ گرم
پودر قند ۶۰ گرم
کره با دمای محیط ۱۵۰ گرم
پودر وانیل دکتر اوتکا ( که تو عکس به خوبی مشخص هست ) ۲ بسته
پوست پرتقال دکتر اوتکا  ( که تو عکس به خوبی مشخص هست ) ۱ بسته
مقداری شکلات آب کرده یا کنجد یا پودر پسته برای تزیین



طرز تهیه :
ابتدا کره و پودر قند و پوست پرتقال رو به خوبی با هم مخلوط کنید , در حدی که حجم دار و پوک و سفید شه
مواد خشک دیگه رو با هم مخلوط کنید و ۱ بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید
در خاتمه باید خمیری داشته باشید که کاملا لطیف هستن و به دست میچسبه
بخاطر همین من با دستکش مواد رو مخلوط کردم
اگه دیدید خیلی چسبندگی داره باز کمی ارد اضافه کنید در غیر این صورت اگر چسبندگی کم هست , از اضافه کردن ارد کاملا خودداری کنید
دقت کنید که مواد رو چنگ نزنید
حالا دستتون رو کمی به ارد آغشته کنید و از مواد گلوله هایی به اندازه گردو تهیه کنید و کف دست کمی پهن کنید و داخل سینی  با فاصله  قرار بدید
من از چنگال کمک گرفتم و به صورت چپ و راست روش نقش زدم
میتونید چنگال رو اول داخل زعفرون دم کردن بزنید و بعد نقش بزنید یا هر جور دیگه که مایل هستید
کوکی ها رو داخل فری که از قبل گرم کردید با حرارت ۱۷۰° درجه و به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه قرار بدید
دقت کنید که رنگش تغییر نکنه
در خاتمه من از شکلات آب شده استفاده کردم و همینجور کمی پودر پسته ریختم روش
امیدوارم که از تهیه اش لذت ببرید ^_^
نوش جان , گیلدا




Kommentare

Beliebte Posts