مِگِشِت پلو - جنوبی



امروز هم یک غذا با ترکیب ماهی و از جنوب ایران داریم 
اینکه این غذا دقیقا متعلق به کدوم شهر و استان هست , خبری ندارم 
و حتی خیلی مایل هستم که بدونم نامش با معنی خاصی همراه هست یا نه :)
قبلا هم چند پلو و دستور که همراه با ماهی بود براتون گذاشته بودم 
مثل ماهی پلو یا پلو لخ لاخ ...... که با کلیک کردن روی هر کدوم به دستور میرسید 
 با توجه به ترکیبات این پلو که کمی متفاوتر هست , خواستم که حتما امتحانش کنم 
قبل از هر چیز چند مورد رو درباره این غذا  توضیح بدم 


* دستورها ی متفاوتی در مورد سبزی این غذا دیده میشه , یعنی به غیر از اون چیزی که من استفاده کردم بعضی از دستورات , سبزی شوید هم اضافه شده  
* ماهی مورد استفاده در این غذا * تن هست , حالا میتونید هم از ماهی تازه تن استفاده کنید یا به صورت کنسروی . اما من از ماهی دیگه استفاده کردم 
* مورد بعدی در مورد پخت ماهی هست که اصولا اول اونو با ادویه های متفاوتی میپزن و بعد داخل مواد دیگه خرد میکنن , که من ترجیح دادم از این روش استفاده نکنم 
* داخل یکی از دستورات از لوبیا چشم بلبلی استفاده شده بود که جداگانه پخته و به مواد اضافه شده  بود 
* میتونید از هر ادویه دیگه که دوست داشتید استفاده کنید , و همینجور میزان کشمش یا گردو رو بیشتر کنید 
* و یادتون باشه که غذاهای جنوبی یک قانون اساسی و کلی داره , و اون هم تند بودنش هست :)


و اما مواد لازم برای ۲ نفر :
برنج آبکش برای ۲ نفر 
ماهی ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم 
گردو نگینی نصف استکان 
کشمش پلویی نصف استکان 
گرد لیمو امانی ۱ تا ۲ قاشق چایی خوری 
نمک , زردچوبه , فلفل 
سبزی گشنیز ۱ استکان خرد شده 
سبزی شنبلیله ۲ قاشق خشک یا تازه 
پیاز ۱ عدد 
گوجه ۱ تا ۲ عدد خرد شده 
رب گوجه ۱ قاشق سر پر 
سیر ۲ حبه له شده 

طرز تهیه :
اول از همه پیازها رو خلال کنید و با مخلوطی از روغن و کره تفت بدید 
من ماهی رو جدا نپختم و در همین مرحله اونها رو قطعه قطعه کردم و اضافه کردم 
سبزی ها رو اضافه کردم , همراه با سیر , گردو و  باقی ادویه ها 
و بعد گوجه ها رو اضافه کردم و بعد از کمی هم زدن رب گوجه رو هم مخلوط کنید 
و در آخر کشمش تفت داده شده رو اضافه میکنم 
برنج آب کش شده رو که از قبل آماده کرده بودم به مواد آماده اضافه کرده و میزارم تا برنج دم بکشه 
میتونید از میگو هم استفاه کنید 
عطر خوش این غذا کل خونه رو میگیره و قبل از خوردنش نیمی از لذتش رو خواهید برد ^_^
نوش جان , گیلدا




Kommentare

  1. چه جالب گیلدا جان ، تا حالا نشنیده بودم ، من فقط دمی لخلاخ رو امتحان کردم از پلو ماهی های جنوبی ، حتما اینهم خیلی خوشمزه هست، دستت درد نکنه گیلدای نازنین بابت دستور :***

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت برم رزکم , مرسی از کامنت و توجهت عزیزم ^_^
      چون میدونم ماهی دوست داری بهت پیشنهاد میکنم که حتما امتحان کنی , خیلی با لخ لاخ فرق داره

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts