دوغ پای - زاهدان





ی مدت پیش خواهر همسرم از طریق یکی از کانالهای تلگرام , برام دستور یک غذای محلی رو گذاشت 
که اسمش دوغ پای بود , و نوشته بود که یکی  از خوراکهای محلی و رسمی زاهدان هست 
دیگه همه میدونن که من ی جورایی با آشپزی و شیرینی پزی , همزاد شدم :))) اینه که  برام دستورات مختلف میفرستن
با توجه به اینکه مدتی پیش هم یک غذای محلی از کشور اردن با نام منصاف  رو تهیه کرده بودم و ترکیبی مثل این داشت , حدس زدم باید خوشمزه بشه
البته منظورم از ترکیب , وجود ماست یا دوغ  تو پخت و پز هست 
یکی از مواردی که تو غذاهای محلی طعم و مزه اونها رو دو چندان میکنه , استفاده از ترکیبات محلی هست , مثل روغنهای محلی یا ماست و کشک محلی و غیره .....
در این دستور هم با توجه به مصرف دوغ , اگه بتونید از دوغهای  محلی استفاده کنید , یقینا نتیجه بهتری خواهید گرفت 
یکی دیگه از نکته هایی که باید متذکر بشم اینه که این غذا با گوشت گوسفند خیلی طعم بهتری خواهد داشت که پیشنهاد میکنم حتما با گوشت امتحان کنید 
ولی از اونجایی که ما بیشتر از گوشت مرغ استفاده میکنیم , خودم از این گزینه  استفاده کردم 



مواد لازم برای ۲ نفر :
گوشت مرغ یا گوسفند , به میزان لازم 
لپه ۱ استکان 
دوغ محلی پر چرب  ۱ لیوان 
سیر ۱ حبه خرد شده
رب گوجه ۱ قاشق 
زردچوبه , نمک , فلفل , زعفران دم کرده 
پیاز ۱ عدد 

طرز تهیه :
ابتدا پیاز رو خلال کرده و تفت بدید , بهش رب گوجه و سیر رو اضافه کنید 
و بعد تیکه های گوشت رو همراه با لپه ای که از قبل خیس کردید اضافه کنید , و حالا به جای آب , دوغ رو بهش اضافه کنید 
اگر از تیکه های گوشت استفاده میکنید به زمان بیشتری واسه پخت احتیاج دارید و یقینا به آب دوغ بیشتر 
با حرارت کم بزارید که غذاتون جا افتاده شه و در آخر بهش مقداری زعفران دم کرده اضافه کنید و با یک برنج خوشمزه , نوش جان کنید ^_^
گیلدا





Kommentare

  1. به به ، عجب رنگی داره گیلدائی ، حدس میزنم چقدر باید خوشمزه باشه ، ببینم اینجا دوغ ترش پیدا میکنم که دست به کار شم، دست گلت درد نکنه بابت دستور :***

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. جات خالی نازنین
      واقعا طعم غذا با دوغ و کشک خیلی خوشمزه میشه
      البته عزیزم من هم از دوغ معمولی استفاده کردم , چون اینجا هم ترش پیدا نمیشه , ولی خوب شده

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts