حسن پاشا کوفته Hasan Paşa Köfte - ترکیه




ی مدت بود به غذاهای هندی پیله کرده بودم , انگار حالا نوبت به غذاهای ترکی شد :))
اصولا وقتی دنبال ی دستور خاص میگردم , چندین دستور دیگه تو نت میاد جلوی آدم که وقتی کلیک میکنی میبینی یکی از یکی بهتره 
بخصوص خوراکهای ترکی که مثل اغلب غذاهای هندی  به مزاج ما ایرانی ها هم خیلی نزدیکه 
تو غذاهای ترکی , کوفته و کباب نقش اول رو داره 
قبلا هم براتون چندین دستور جالب توجه دیگه از این کشور گذاشته بودم , مثل آدنا کباب یا کادین بودو کوفته یا کازان کباب و چند تای دیگه .....
اما امروز میریم سراغ ی جور کوفته به نام حسن پاشا کوفته Hasan Paşa Köfte :)
این کوفته هم شکلش جالب توجه هست و هم اسمش و باید بگم که طعمش هم واقعا لذیذ بود 
قدرت مانور تو پخت این کوفته هم خیلی زیاده , تو دستور موارد خاصش رو ذکر میکنم 



مواد لازم برای ۲ نفر 
۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده 
پودر سوخاری ۲ قاشق 
سیر ۲ حبه کوچیک 
پیاز ۱ عدد 
تخم مرغ ۱ عدد 
جعفری خرد شده ۲ قاشق 
پودر پاپریکا , فلفل , نمک , زردچوبه .... ادویه دلخواه 
* در صورت تمایل مقداری هویج و نخود فرنگی و پاپریکا رنگی که ریز خرد کرده باشید 
* در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا 
رب گوجه ۲ قاشق 
گوجه حلقه شده به تعداد کوفته ها 


طرز تهیه :
اول از همه به غیر از موارد * ستاره دار و رب گوجه و حلقه های گوجه و پوره سیبزمینی  ...تمامی مواد رو مخلوط کنید و خوب ورز بدید تا چسبندگی ایجاد شه 
حالا از موادتون یک گلوله به اندازه نارنگی بر دارید و گرد کنید و مثل کاسه گودش کنید 
میتونید از ظرف خاصی هم کمک بگیرید تا شکل مورد نظرتون رو در بیارید , مثل پشت استکان 
هر چند عدد  این کاسه ها رو که تهیه کردید , میزارید رو سینی فر و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و با حرارت ۱۷۰ , درون فر قرار میدید 
* دقت کنید که باید کمی خودش رو بگیره و نباید کاملا بپزه , و امکان داره مدت زمانی که گفتم کمی برای فر شما زیاد باشه , پس دقت چشمی داشته باشید 
اگه مایل بودید میتونید  زمان  پخت ۱  تیکه کره هم داخل کاسه ها قرار بدید 
حالا داخل کاسه ها ی گوشتی رو از نخودفرنگی و هویج و پاپریکا پر کنید , میتونید اصلا این کار رو هم انجام ندید و یا میتونید فقط از پنیر پیتزا استفاده کنید یا هم پنیر و هم سبزیجات رو   اضافه  کنید 
و در آخر روی سبزیجات رو با پوره سیبزمینی  بپوشانید , میتونید این کار رو با ماسوره و قیف انجام بدید یا با قاشق کم کم روی مواد بزارید 
حالا جداگانه کمی روغن رو تو تابه بریزید و رب گوجه رو تفت بدید , موادی که دوست دارید بهش اضافه کنید و بد هم کمی آب .
سس رو توی ظرف نسوزی بریزید و به تعداد کوفته ها گوجه های حلقه شده ته ظرف بچینید و کوفته ها رو روی گوجه ها قرار بدید و دوباره به مدتی که روی سیبزمینی ها طلایی بشه توی فر با دمای ۱۷۰ درجه قرار بدید 
میتونید روی سیبزمینی ها هم پنیر بریزید 
حالا دیگه کوفته های لذیذ شما آماده هستن که میل کنید :)
نوش جان , گیلدا




Kommentare

  1. قبل از هر چیز بگم مدتهاست میخوام ازت بپرسم یادم میره
    عاقا من عاشق این پشت زمینه عکسهات شدم ...چی هستش نن جون؟ عکسهات خوشگلتر شده
    همون که طرح چوب هست
    کوفته هم که معلومه خوشمزه اس .نوش جون جای من شکمو هم خالی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها شادی جون , عجب دقتی داری هاااااا
      اره عزیزم , اون طرح چوبه که در واقع دنبال چون واقعی بودم , دیدم خیلی گرونه :))) اینه که همسری پیشنهاد این مقواهای طرحدار رو داد :)))))))
      به کسی نگی هاااااا

      Löschen
  2. Salam,
    gilda jan yek soal dashtam ke mamnun mysham komakam konid.
    man goshte gosfand ke dorost mikonam lastiki myshe, elatesh chye?
    shoma chetori mipazid?
    mamnun az javabeton

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز
      اصولا گوشت گوسفند رو به تنهایی واسه سرخ کردن استفاده نمیکنن , و واسه همین هم همیشه مخلوط با گاو هست
      اینجوری از چربی گوشت گوسفند و از لطافت گوشت گاو استفاده میشه و مشکلی پیش نمیاد :)

      Löschen
  3. mamnun az javabeton,
    bara khoresht man estefade kardam, hala yani che kar konam, dige nagiram?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم ^_^
      دوست عزیز اینکه چه عادت غذایی در منزل شما هست , میتونه جواب سوال خودتون رو بده , که آیا بگیرید یا نه ؟
      ولی من پیشنهاد میکنم که یا از گوشت گاو استفاده کنید و یا مخلوطی از گاو و گوسفند
      من خودم همیشه از گاو استفاده میکنم

      Löschen
  4. ﻭااااﻱ ﮔﺮﺳﻨﻪ م ﺷﺪ, ﺩﺳﺘﺖ ﻃﻼ, چ ﺧﻮﺷﮕﻞ و ﺷﻴﻚ ﺷﺪﻩ

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم , جات خالی نازنین ن ن ن ^_^

      Löschen
  5. به به ، عجب کوفته ی هوس انگیزی شده ! دست گلتون درد نکنه و نوش جونتون
    خیلی پوره ی سیب زمینی روی کوفته ها رو دوست دارم <3 عکس ها هم بسیار زیبا هستند .
    مقوای طرحدار هم خیلی جالب بود :-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون , عزیزم , جای شما و دیگر دوستان واقعا خالی عزیزم
      :***

      Löschen
  6. خیلی هوس انگیزه ، خیلی دوست میدارم ، حالا چه کنم سر ظهری :))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ای ی ی وای ی ی من , کاش اینجا بودی رزکم
      شرمنده شدم :***

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts