رول دارچینی با خمیر مایه



این شیرینی رو که میبینید قرار نبود که اینجا باشه :)
ولی بعد از پخت و میل کردن , دیدم واقعا حیفه که دستورش رو نذارم 
اصولا خیلیاتون شیرنی دارچینی اون هم به صورت رول تهیه میکنید , اما شاید بدون خمیر مایه 
این بود که این خمیر رو من با خمیر مایه تهیه کردم 
وجود خمیر مایه  در نانها و شیرینی  , یک مشکل اساسی داره , و اون هم اینه که زود بیات میشه و تازه تازه و گرمش خیلی خوشمزه هست 
ولی در عوض حسن خوبش اینه که اگه داخل فریزر بره و یخ زده شه , میتونید بیرون بیارید و با دوباره گرم کردنش این حس رو داشته باشید که انگار این شیرینی یا نان رو همین الان تهیه کردید 
واسه  همین تصمیم گرفتم خمیر این شیرینی رو با خمیر مایه  تهیه کنم و ببینم که بعد از قرار دادن تو فریزر و گرم کردن , نتیجه خوبی داره یا نه .....
و همین بود که تصمیم منو در گذاشتن عکس و دستور مصمم کرد 
در هر صورت اگه مثل من  دنبال یک دستور هستید که با اومدن یک مهمان فوری , بخواهید یک شیرینی لذیذ با چایی  تقدیمشون کنید , این شیرینی بهترین ایده میتونه باشه 

مواد لازم :
آرد ۳۵۰ گرم 
شیر ۱۶۰ میل 
خمیر مایه ۲۰ گرم 
کره ۵۰ گرم 
نمک , کمی 
تخم مرغ , ۱ عدد 
شکر ۳۰ گرم 

برای داخل نان :
کره ۱۰۰ گرم ( نرم )
شکر ۱۰۰ گرم 
دارچین ۲ قاشق 

طرز تهیه :
شیر را ولرم کرده و کره و خمیر مایه و شکر  را به شیر اضافه کنید ( دقت کنید که داغ نباشه )
چند دقیقه اجازه بدید که مواد خوب مخلوط و خنک شه 
مواد رو به ارد و نمک اضافه کنید و تخم مرغ رو هم اضافه کرده  و خوب هم بزنید و ورز بدید 
حالا به خمیرتون ۱ ساعت استراحت بدید 


* تو این مرحله من مثل خمیر ۱۰۰۰ لا کار کردم و در واقع بعد از ۱ ساعت خمیر رو پهن کردم و دقیقا مثل خمیر ۱۰۰۰ لا ی تیکه کره ۵۰ گرمی میانش گذاشتم و بستم و دوباره به خمیر ۱۵ دقیقا استراحت دادم 
و این کار رو ۲ بار دیگه انجام دادم 
اما اگه شما نخواستید و براتون مشکل بود انجام ندید و بعد از ۱ ساعت استراحت و ور اومدن خمیر اونو پهن کنید و مواد داخلی رو روی خمیر بمالید 
تهیه مواد داخلی به این صورت هست که کل مواد یعنی شکر و کره و دارچین رو مخلوط کنید
حالا خمیر رو رول کنید و با چاقوی تیز برش بدید 


بعد از چیدنشون روی سینی فر دوباره ۱۵ دقیقه استراحت بدید و اگه دلتون خواست میتونید روی  شیرینی ها رو کمی سفیده بمالید و شکر بپاشید که من اینکار رو نکردم 
و شیرنی ها رو داخل فری که از قبل گرم کردم  به مدت ۱۲ دقیقه و با حرارت ۲۰۰ درجه قرار بدید 
امیدوارم که از خوردن این شیرینی ها لذت ببرید , خود من شخصا کلی از تهیه  و خوردنشون لذت بردم :)
نوش جان , گیلدا 






Kommentare

  1. میتونم ترکیب کره و دارچین و شکر رو تو این نون حس کنم
    یه بار یه نون دارچینی درست کردم عالی بوده ...فکر میکنم واقعا لذیذه اینم
    مگه میشه چیزی کره داشته باشه و لذیذ نباشه؟
    نوش جونتون عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شادی جونم
      والا .......... همینو بگو :)))))))

      Löschen
  2. وای عطرش تا اینجا اومد و مستم کرد <3 خیلی عالیه . دستتون درد نکنه گیلدا جون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. این دارچین هم رو سرمست میکنه :)))
      جات خالی عزیزم :***

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts